Klik Satu Kali Itung2 Amal Gan

Berkunjung Ke Rumah Putri Nabi Muhammad SAW, Sayyidah Fatimah

Diposting oleh Blog For Funz on Selasa, 21 Juni 2011

Hari ini sungguh panas. Puasa memang banyak mengajar manusia tentang erti kesabaran. Belum lagi kena kesesakan trafik yang sangat luar biasa masa bulan puasa. Kadang-kadang aku pun hairan, kenapa waktu bulan puasa, kesesakan lalu lintas amatlah luar biasa. Ada orang kata, benda ni terjadi sebab semua orang keluar serentak. Bos-bos syarikat swasta jadi baik bulan puasa, kasi staf syarikat keluar awal untuk berbuka bersama keluarga. Bulan-bulan lain jangankan hanya boleh balik pukul 8 malam, malahan hari minggu pun kena kerja. kasihan kasihan.

Anyway, hari ni aku dapat email pasal rumah Saidatina Fatimah A.S. Aku pun tak pasti betul ke tak. Yelah, aku tak pernah pergi ke Middle East lagi, so susah la nak tahu sama ada betul ke tak. Tapi tak kisah la betul ke tak, yang pasti kita kenal siapa Saidatina Fatimah ni. Hehe beliau merupakan salah seorang tokoh utama bagi Mazhab Syiah juga, in case kalau korang masih tak tau la.

Beliau merupakan anak kepada Nabi Muhammad SAW dan isteri kepada Saidina Ali RA. dari bacaan aku kecik-kecik dulu, dia merupakan satu-satunya wanita dizamannya yang boleh puasa penuh bulan Ramadhan. Eh? Perempuan mengandung pun boleh juga. Ye tak ye lah. Tapi, dia juga boleh bersolat penuh selama bertahun-tahun. In short, kira dia tak pernah uzur lah atau "cuti" dalam bahasa masyarakat Malaysia. Tapi info ni kena double check la dengan pakar-pakar sirah sebab aku tahu benda ni pun time kecil-kecil dulu.

Oklah. Lama pulak aku duduk depan komputer ni. dah nak berbuka pun. Ok selamat berbuka puasa. Jangan lupa selalu banyakkan doa. Jauhkan dari neraka, dan dekatkan kepada syurga. Almaklumlah, di bulan Ramadhan, syurga-syurga telah dihias istimewa dan indah oleh bidadari dan juga bidadara. Siap mereka dok kenyit-kenyit mata kepada kita supaya beramal lebih. Tapi mengapa kita masih buat derrkkkkkk je ye. Selamat berbuka!















 
http://www.menjelma.com/2011/06/berkunjung-ke-rumah-putri-nabi-muhammad.html

{ 0 komentar... read them below or add one }

Posting Komentar

Artikel Terpopuler